Algemene voorwaarden
Herstelling flexibele endoscopen
Art.1 – Urgentie
De optie ‘Urgentie’ geeft Endo Projects het recht om de herstelling van uw defecte endoscoop onmiddellijk, zonder voorafgaande goedkeuring, te laten herstellen tot een bedrag ter waarde van drieduizendvijfhonderd euro (€ 3.500,00) (excl. 21% BTW).
Indien de herstelkost dit bedrag overschrijdt, zal u hierover per mail ingelicht worden. Pas na ontvangst van uw schriftelijk akkoord, zal de herstelling worden uitgevoerd; dit akkoord kunt u overmaken via e-mail (sales@endo-projects.be).
Art.2 – Schade
De leenendoscoop die u met dit document ontvangt, wordt bij verzending én bij ontvangst gecontroleerd in overeenstemming met de geldende kwaliteitsprocedures. Endo Projects verklaart dat de leenendoscoop in goede staat is bevonden voor de terbeschikkingstellingsperiode.
De klant dient bij ontvangst van een leentoestel het toestel te controleren op eventuele afwijkingen. Indien afwijkingen worden vastgesteld, dient de klant dit binnen een periode van twee (2) werkdagen schriftelijk te melden, te rekenen vanaf de dag waarop het toestel werd afgeleverd. Meldingen kunnen uitsluitend worden ingediend via het e-mailadres sales@endo-projects.be. Bij het uitblijven van een melding binnen de gestelde termijn, wordt verondersteld dat het toestel in goede staat is ontvangen en aanvaard.
Alle schade die ontstaat tijdens de terbeschikkingstellingsperiode, vanaf het ontvangst door de klant tot de teruggave aan Endo Projects, valt onder de verantwoordelijkheid van de klant. U verbindt zich er bijgevolg toe het verschuldigde bedrag te betalen voor de herstelling of vervanging, op basis van de geldende prijzen.
Endo Projects bevestigt dat er een controle is uitgevoerd op de leenendoscoop middels uitgangsinspectie op de volgende punten: visuele inspectie, algehele mechanische controle, beeldcontrole, functionaliteit en doorgankelijkheid van alle kanalen (indien van toepassing).
Art.3 – Prijs
U mag van deze leenendoscoop gratis gebruik maken gedurende de volledige reparatieperiode van uw defecte endoscoop. Vanaf de datum dat u de offerte ontvangt via mail, heeft u veertien (14) kalenderdagen de tijd om schriftelijk te reageren op deze offerte; dit kunt u via e-mail (sales@endo-projects.be) aan onze diensten overmaken.
Indien wij op de vijftiende (15de) kalenderdag geen schriftelijke reactie hebben ontvangen, zal er huur aangerekend worden per kalenderdag tot op de dag dat wij uw reactie schriftelijk hebben ontvangen. De huurprijs voor het gebruik van de leenendoscoop bedraagt vijftig euro (€ 50,00) (excl. 21% BTW) per kalenderdag.
Art.4 – Rappelsysteem
Bij het uitblijven van een reactie op een door Endo Projects uitgezonden offerte, zal Endo Projects de klant herinneren middels een rappelsysteem. Na het versturen van drie (3) rappels voor een openstaande offerte, behoudt Endo Projects het recht voor om administratiekosten aan te rekenen.
Vanaf de vierde (4e) rappel wordt een boete in rekening gebracht van vijftig euro (€ 50,00), exclusief 21% BTW, per bijkomende rappel. Deze kosten blijven van toepassing tot Endo Projects een schriftelijk akkoord van de klant ontvangen heeft met betrekking tot de openstaande offerte. Het schriftelijk akkoord kan uitsluitend worden ingediend via het e-mailadres sales@endo-projects.be.
Art.5 – Weigering offerte
Indien u niet akkoord gaat met de herstelofferte van uw defecte endoscoop, of met een (omruil)aanbieding wanneer blijkt dat uw defecte endoscoop niet meer hersteld kan worden of de herstelkosten niet in verhouding staan tot de leeftijd of economische waarde van uw defecte endoscoop, heeft u twee mogelijkheden:
- U kunt ervoor kiezen om uw endoscoop onhersteld retour te ontvangen. In dit geval zal een vooronderzoekskost ter waarde van honderdvijfennegentig euro (€ 195,00) (excl. transport en 21% BTW) in rekening worden gebracht.
- U kunt ervoor kiezen om afstand te nemen van uw defecte endoscoop. Bij deze keuze zal u een afstandsverklaring, opgesteld door Endo Projects, ontvangen. Na ondertekening van dit document wordt uw defecte endoscoop eigendom van Endo Projects en behoudt Endo Projects het recht om deze endoscoop naar eigen doeleinden in te zetten en/of te gebruiken.
Art.6 – Hygiëne en reiniging
Wij verklaren hierbij dat wij uw defecte endoscoop laten herstellen in labo's waar enkel medisch materiaal aanwezig is. In deze labo's worden geen reparaties uitgevoerd voor de veterinaire sector. Derhalve kan geen kruising tussen apparaten voor humaan en veterinair gebruik plaatsvinden via werkinstrumenten. Ook is er geen sprake van contact met obductiemateriaal.
Alle endoscopen die u van ons ontvangt zijn gereinigd. Doch zijn wij niet verantwoordelijk voor het afleveren van een gedecontamineerde endoscoop. Het is uw verantwoordelijkheid om het ontvangen materiaal eerst zelf te reinigen/decontamineren volgens de geldende normen en regels vooraleer u een toestel gebruikt voor een medisch onderzoek op een patiënt. Alvorens de leenendoscoop aan Endo Projects terugbezorgd wordt, verzoeken wij u deze te reiningen volgens de richtlijnen van de fabrikant.
Art.7 – Teruggave van de leenendoscoop
Door ondertekening van dit schaderapport gaat u akkoord met de bovengenoemde gebruiksvoorwaarden. Tevens bevestigt u dat de leenendoscoop onmiddellijk aan onze medewerkers zal worden teruggegeven zodra zij uw herstelde of, op uw verzoek, niet-herstelde endoscoop bij uw ziekenhuis afleveren.
De leenendoscoop dient teruggebracht te worden in de originele leenkoffer. Bij verlies van de leenkoffer wordt een bijkomende kost ter waarde van tweehonderdtachtig (€ 280,00) (excl. 21% BTW) in rekening gebracht.
Indien de leenendoscoop op de dag van aflevering van uw herstelde of, op uw verzoek, niet-herstelde endoscoop niet kan worden teruggegeven, wordt een huur in rekening gebracht van vijftig euro (€ 50,00) per kalenderdag (excl. 21% BTW) tot op de dag waarop de leenendoscoop kan worden opgehaald. Daarnaast zal een supplementaire transport- en administratieve kost ter waarde van honderdnegenenveertig euro en vijftig cent (€ 149,50) worden verrekend.
Herstelling Rigide optieken
Art.1 – Schade
De leenendoscoop die u met dit document ontvangt, wordt bij verzending én bij ontvangst gecontroleerd in overeenstemming met de geldende kwaliteitsprocedures. Endo Projects verklaart dat de leenendoscoop in goede staat is bevonden voor de terbeschikkingstellingsperiode.
De klant dient bij ontvangst van een leentoestel het toestel te controleren op eventuele afwijkingen. Indien afwijkingen worden vastgesteld, dient de klant dit binnen een periode van twee (2) werkdagen schriftelijk te melden, te rekenen vanaf de dag waarop het toestel werd afgeleverd. Meldingen kunnen uitsluitend worden ingediend via het e-mailadres sales@endo-projects.be. Bij het uitblijven van een melding binnen de gestelde termijn, wordt verondersteld dat het toestel in goede staat is ontvangen en aanvaard.
Alle schade die ontstaat tijdens de terbeschikkingstellingsperiode, vanaf het ontvangst door de klant tot de teruggave aan Endo Projects, valt onder de verantwoordelijkheid van de klant. U verbindt zich er bijgevolg toe het verschuldigde bedrag te betalen voor de herstelling of vervanging, op basis van de geldende prijzen.
Endo Projects bevestigt dat er een controle is uitgevoerd op de leenendoscoop middels uitgangsinspectie op de volgende punten: visuele inspectie, algehele mechanische controle, beeldcontrole, functionaliteit en doorgankelijkheid van alle kanalen (indien van toepassing).
Art.2 – Prijs
U mag van deze leenendoscoop gratis gebruik maken gedurende de volledige reparatieperiode van uw defecte endoscoop. Vanaf de datum dat u de offerte ontvangt via mail, heeft u veertien (14) kalenderdagen de tijd om schriftelijk te reageren op deze offerte; dit kunt u via e-mail (sales@endo-projects.be) aan onze diensten overmaken.
Indien wij op de vijftiende (15de) kalenderdag geen schriftelijke reactie hebben ontvangen, zal er huur aangerekend worden per kalenderdag tot op de dag dat wij uw reactie schriftelijk hebben ontvangen. De huurprijs voor het gebruik van de leenendoscoop bedraagt vijfendertig euro (€ 35,00) (excl. 21% BTW) per kalenderdag.
Art.3 – Rappelsysteem
Bij het uitblijven van een reactie op een door Endo Projects uitgezonden offerte, zal Endo Projects de klant herinneren middels een rappelsysteem. Na het versturen van drie (3) rappels voor een openstaande offerte, behoudt Endo Projects het recht voor om administratiekosten aan te rekenen.
Vanaf de vierde (4e) rappel wordt een boete in rekening gebracht van vijftig euro (€ 50,00), exclusief 21% BTW, per bijkomende rappel. Deze kosten blijven van toepassing tot Endo Projects een schriftelijk akkoord van de klant ontvangen heeft met betrekking tot de openstaande offerte. Het schriftelijk akkoord kan uitsluitend worden ingediend via het e-mailadres sales@endo-projects.be.
Art.4 – Weigering offerte
Indien u niet akkoord gaat met de herstelofferte van uw defecte endoscoop, of met een (omruil)aanbieding wanneer blijkt dat uw defecte endoscoop niet meer hersteld kan worden of de herstelkosten niet in verhouding staan tot de leeftijd of economische waarde van uw defecte endoscoop, heeft u twee mogelijkheden:
- U kunt ervoor kiezen om uw endoscoop onhersteld retour te ontvangen. In dit geval zal een vooronderzoekskost ter waarde van honderdvijfennegentig euro (€ 195,00) (excl. transport en 21% BTW) in rekening worden gebracht.
- U kunt ervoor kiezen om afstand te nemen van uw defecte endoscoop. Bij deze keuze zal u een afstandsverklaring, opgesteld door Endo Projects, ontvangen. Na ondertekening van dit document wordt uw defecte endoscoop eigendom van Endo Projects en behoudt Endo Projects het recht om deze endoscoop naar eigen doeleinden in te zetten en/of te gebruiken.
Art.5 – Hygiëne en reiniging
Wij verklaren hierbij dat wij uw defecte endoscoop laten herstellen in labo's waar enkel medisch materiaal aanwezig is. In deze labo's worden geen reparaties uitgevoerd voor de veterinaire sector. Derhalve kan geen kruising tussen apparaten voor humaan of veterinair gebruik plaatsvinden via werkinstrumenten. Ook is er geen sprake van contact met obductiemateriaal.
Alle endoscopen die u van ons ontvangt zijn gereinigd. Doch zijn wij niet verantwoordelijk voor het afleveren van een gedecontamineerde endoscoop. Het is uw verantwoordelijkheid om het ontvangen materiaal eerst zelf te reinigen/decontamineren volgens de geldende normen en regels vooraleer u een toestel gebruikt voor een medisch onderzoek op een patiënt.
Alvorens de leenendoscoop aan Endo Projects terugbezorgd wordt, verzoeken wij u deze te reiningen volgens de richtlijnen van de fabrikant.
Art.6 – Teruggave van de leenendoscoop
Door ondertekening van dit schaderapport gaat u akkoord met de bovengenoemde gebruiksvoorwaarden. Tevens bevestigt u dat de leenendoscoop onmiddellijk aan onze medewerkers zal worden teruggegeven zodra zij uw herstelde of, op uw verzoek, niet-herstelde endoscoop bij uw ziekenhuis afleveren.
Indien de leenendoscoop op de dag van aflevering van uw herstelde of, op uw verzoek, niet-herstelde endoscoop niet kan worden teruggegeven, wordt een huur in rekening gebracht van vijfendertig euro (€ 35,00) per kalenderdag (excl. 21% BTW) tot op de dag waarop de leenendoscoop kan worden opgehaald. Daarnaast zal een supplementaire transport- en administratieve kost ter waarde van honderdnegenenveertig euro en vijftig cent (€ 149,50) worden verrekend.
Herstelling Probes/Sondes
Art.1 – Urgentie
De optie ‘Urgentie’ geeft Endo Projects het recht om de herstelling van uw defecte probe onmiddellijk, zonder voorafgaande goedkeuring, te laten herstellen tot een bedrag ter waarde van drieduizendvijfhonderd euro (€ 3.500,00) (excl. 21% BTW). Indien de herstelkost dit bedrag overschrijdt, zal u hierover per mail ingelicht worden. Pas na ontvangst van uw schriftelijk akkoord, zal de herstelling worden uitgevoerd; dit akkoord kunt u overmaken via e-mail (sales@endo-projects.be).
Art.2 – Schade
De leenprobe die u met dit document ontvangt, wordt bij verzending én bij ontvangst gecontroleerd in overeenstemming met de geldende kwaliteitsprocedures. Endo Projects verklaart dat de leenprobe in goede staat is bevonden voor de terbeschikkingstellingsperiode.
De klant dient bij ontvangst van een leentoestel het toestel te controleren op eventuele afwijkingen. Indien afwijkingen worden vastgesteld, dient de klant dit binnen een periode van twee (2) werkdagen schriftelijk te melden, te rekenen vanaf de dag waarop het toestel werd afgeleverd. Meldingen kunnen uitsluitend worden ingediend via het e-mailadres sales@endo-projects.be. Bij het uitblijven van een melding binnen de gestelde termijn, wordt verondersteld dat het toestel in goede staat is ontvangen en aanvaard.
Alle schade die ontstaat tijdens de terbeschikkingstellingsperiode, vanaf het ontvangst door de klant tot de teruggave aan Endo Projects, valt onder de verantwoordelijkheid van de klant. U verbindt zich er bijgevolg toe het verschuldigde bedrag te betalen voor de herstelling of vervanging, op basis van de geldende prijzen.
Art.3 – Prijs
U mag van deze leenprobe gratis gebruik maken gedurende de volledige reparatieperiode van uw defecte probe. Vanaf de datum dat u de offerte ontvangt via mail, heeft u veertien (14) kalenderdagen de tijd om schriftelijk te reageren op deze offerte; dit kunt u via e-mail (sales@endo-projects.be) aan onze diensten overmaken.
Indien wij op de vijftiende (15de) kalenderdag geen schriftelijke reactie hebben ontvangen, zal er huur aangerekend worden per kalenderdag tot op de dag dat wij uw reactie schriftelijk hebben ontvangen. De huurprijs voor het gebruik van de leenprobe bedraagt vijftig euro (€ 50,00) (excl. 21% BTW) per kalenderdag.
Art.4 – Rappelsysteem
Bij het uitblijven van een reactie op een door Endo Projects uitgezonden offerte, zal Endo Projects de klant herinneren middels een rappelsysteem. Na het versturen van drie (3) rappels voor een openstaande offerte, behoudt Endo Projects het recht voor om administratiekosten aan te rekenen.
Vanaf de vierde (4e) rappel wordt een boete in rekening gebracht van vijftig euro (€ 50,00), exclusief 21% BTW, per bijkomende rappel. Deze kosten blijven van toepassing tot Endo Projects een schriftelijk akkoord van de klant ontvangen heeft met betrekking tot de openstaande offerte. Het schriftelijk akkoord kan uitsluitend worden ingediend via het e-mailadres sales@endo-projects.be.
Art.5 – Weigering offerte
Indien u niet akkoord gaat met de herstelofferte van uw defecte probe, of met een (omruil)aanbieding wanneer blijkt dat uw defecte probe niet meer hersteld kan worden of de herstelkosten niet in verhouding staan tot de leeftijd of economische waarde van uw defecte probe, heeft u twee mogelijkheden:
- U kunt ervoor kiezen om uw defecte probe onhersteld retour te ontvangen. In dit geval zullen enkel de vooronderzoekskosten in rekening worden gebracht. Voor het nazicht van een TEE-probe bedragen deze kosten negenhonderdvijfennegentig euro (€ 995,00) (excl. transport en 21% BTW). Voor het nazicht van alle andere types probes bedragen deze kosten driehonderdvijfennegentig euro (€ 395,00) (excl. transport en 21% BTW).
- U kunt ervoor kiezen om afstand te nemen van uw defecte probe. Bij deze keuze zal u een afstandsverklaring, opgesteld door Endo Projects, ontvangen. Na ondertekening van dit document wordt uw defecte probe eigendom van Endo Projects en behoudt Endo Projects het recht om deze probe naar eigen doeleinden in te zetten en/of te gebruiken.
Wij verklaren hierbij dat wij uw defecte probe laten herstellen in labo's waar enkel medisch materiaal aanwezig is. In deze labo's worden geen reparaties uitgevoerd voor de veterinaire sector. Derhalve kan geen kruising tussen apparaten voor humaan en veterinair gebruik plaatsvinden via werkinstrumenten. Ook is er geen sprake van de aanwezigheid van obductiemateriaal.
Alle probes die u van ons ontvangt zijn gereinigd. Doch zijn wij niet verantwoordelijk voor het afleveren van een gedecontamineerde probe. Het is uw verantwoordelijkheid om het ontvangen materiaal eerst zelf te reinigen/decontamineren volgens de geldende normen en regels vooraleer u een toestel gebruikt voor een medisch onderzoek op een patiënt.
Alvorens de leenprobe aan Endo Projects terugbezorgd wordt, verzoeken wij u deze te reiningen volgens de richtlijnen van de fabrikant.
Art.7 – Teruggave van de leenprobe
Door ondertekening van dit schaderapport gaat u akkoord met de bovengenoemde gebruiksvoorwaarden. Tevens bevestigt u dat de leenprobe onmiddellijk aan onze medewerkers zal worden teruggegeven zodra zij uw herstelde of, op uw verzoek, niet-herstelde probe bij uw ziekenhuis afleveren.
Indien de leenprobe op de dag van aflevering van uw herstelde of, op uw verzoek, niet-herstelde probe niet kan worden teruggegeven, wordt een huur in rekening gebracht van vijftig euro (€ 50,00) per kalenderdag (excl. 21% BTW) tot op de dag waarop de leenprobe kan worden opgehaald. Daarnaast zal een supplementaire transport- en administratieve kost ter waarde van honderdnegenenveertig euro en vijftig cent (€ 149,50) worden verrekend.
Aflevering herstelde toestellen en verkoopartikelen
Art.1 – Levering en aanvaarding
De aflevering van een hersteld toestel of artikel kan plaatsvinden op elke dienst binnen het ziekenhuis, zoals het magazijn, de centrale sterilisatie, het operatiekwartier (OK), de afdeling gastro-enterologie of een andere bevoegde dienst.
Elke levering op een dienst van het ziekenhuis wordt beschouwd als een geldige en correcte levering aan de klant.
Aangezien in ziekenhuizen gewerkt wordt met shiften, wordt elke persoon die het document ondertekent beschouwd als gemachtigd vertegenwoordiger van de klant.
Door ondertekening van de afleverbon bevestigt de klant de ontvangst van het toestel of artikel in goede staat en aanvaardt hij de algemene voorwaarden zoals hieronder vermeld.
Art.2 – Controle bij ontvangst
De klant dient het geleverde toestel of artikel bij ontvangst grondig te controleren op zichtbare gebreken, afwijkingen of schade.
Indien afwijkingen worden vastgesteld, dient de klant dit binnen een periode van twee (2) werkdagen schriftelijk te melden, te rekenen vanaf de dag van aflevering.
Meldingen kunnen uitsluitend worden ingediend via het e-mailadres sales@endo-projects.be.
Bij het uitblijven van een melding binnen deze termijn wordt verondersteld dat het toestel of artikel in goede staat werd ontvangen en aanvaard.
Art.3 – Garantie op herstellingen
Op uitgevoerde herstellingen verleent Endo Projects een garantie van zes (6) maanden, te rekenen vanaf de afleverdatum.
De garantie dekt uitsluitend gebreken die het rechtstreeks gevolg zijn van de uitgevoerde herstellingswerken.
Gebreken of defecten die het gevolg zijn van gebruikersfouten, oneigenlijk gebruik, val- of stootschade, slechte reiniging/decontaminatie of tussenkomst door derden vallen uitdrukkelijk niet onder deze garantie.
Voor toestellen die werden ingeruild of vervangen door een recenter model (“omruilaanbieding”) geldt een uitgebreidere garantieperiode dan de standaardtermijn van zes maanden.
De duur van deze garantie wordt steeds expliciet vermeld in de desbetreffende aanbieding of offerte.
Tijdens de garantietermijn worden herstellingen die onder garantie vallen kosteloos uitgevoerd.
Voor alle andere gevallen worden de normale herstelkosten aangerekend.
Art.4 – Hygiëne en reiniging
Alle toestellen en artikelen die door Endo Projects worden afgeleverd, zijn gereinigd volgens interne procedures.
Endo Projects is echter niet verantwoordelijk voor het afleveren van gedecontamineerde apparatuur.
Het is de uitsluitende verantwoordelijkheid van de klant om het ontvangen materiaal vóór gebruik zelf te reinigen en te decontamineren volgens de geldende ziekenhuisnormen en instructies van de fabrikant.
Endo Projects kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade of besmetting die voortvloeit uit nalatigheid bij reiniging of onjuist gebruik.
Art.5 – Niet-terugname van verkochte artikelen
Alle verkochte artikelen worden speciaal besteld of geleverd via leveranciers van Endo Projects en kunnen onder geen enkele voorwaarde worden teruggenomen of geruild, ongeacht de staat van de verpakking of het al dan niet in gebruik nemen van het artikel.
Bij defecten op nieuwe producten geldt uitsluitend de garantie van de fabrikant, waarvan Endo Projects, indien van toepassing, de tussenpersoon is.
Art.6 – Aansprakelijkheid
Endo Projects kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, direct of indirect, voortvloeiend uit het gebruik van geleverde toestellen of artikelen, tenzij in geval van opzet of grove nalatigheid.
In elk geval is de aansprakelijkheid van Endo Projects steeds beperkt tot de factuurwaarde van het betreffende toestel of artikel.
Art.7 – Betalingsvoorwaarden
De betalingsvoorwaarden zijn vermeld op de door Endo Projects uitgereikte factuur.
Door ondertekening van de afleverbon erkent de klant de geldigheid van de levering en aanvaardt hij de verplichting tot betaling overeenkomstig de factuurvoorwaarden.




